Aplikacje mobilne to już przeszłość?

Chatboty stają się głównym kanałem komunikacji z klientami. Z badań przeprowadzonych przez Quantcast wynika, że aż 50% ludzi pobierających daną aplikację korzysta z niej tylko raz.

Społeczeństwo coraz częściej decyduje na ich usunięcie ze swoich urządzeń. Popularność należy do chatbotów. Rynek oferuje aplikacje tak różnorodne, że mogą być związane z każdą dziedziną życia. Użytkownicy jednak coraz częściej decydują się na usunięcie ich z urządzeń. Związane jest to przede wszystkim ze zmęczeniem ich nadmiarem, problemami z pamięcią czy wadami w aktualizacjach. Przez to, że aplikacje wymagają zainstalowania, zarejestrowania się i nauki nowego interfejsu co zajmuje czas, społeczeństwo coraz częściej używa tzw. botów zainstalowanych już w witrynach swoich ulubionych marek, by dokonać zakupu. Jest to szybkie, nie wymaga logowania się, a „boty” odpowiadają na ich najważniejsze potrzeby.

Chatboty działają dużo szybciej niż standardowe aplikacje mobilne. Nie dziwi więc fakt, ze wzrasta ich popularność. Zarówno konsumenci, jak i właściciele przedsiębiorstw cenią sobie czas i przepływ informacji. Boty na stronach natychmiastowo się ładują, proces wyszukiwania nie trwa aż tak długo, a przede wszystkim chatbot jest wygodniejszy dzięki interfejsowi i postawił na prostotę w użytkowaniu.

Połączenie chatbota z Messengerem daje komunikatorowi i firmom z niego korzystającym przewagę nad stroną internetową, na której klient może zrezygnować z zakupu i już do niej nie wrócić. Chatbot jest złotym środkiem dla bezpośredniego kontaktu klienta z działem obsługi klienta, a weryfikuje go Facebook. Pozwala to na spersonalizowane wiadomości i wysyłanie powiadomień, np. o niedokończonych zakupach.

Chatboty niewątpliwie stają się głównym kanałem komunikacji B2B i B2C. Dzięki nim wszystko co zawarte jest w wielu aplikacjach mobilnych, zostaje w jednym miejscu, w którym konsument ma dostęp do każdej informacji o produkcie.