FutureNet nie zwalnia tempa

Roman Ziemian i Stephan Morgenstern nie przestają zadziwiać. Założona przez nich platforma rośnie w siłę.FutureNet uruchamia kolejne innowacyjne usługi, otwiera nowe biura na całym świecie, a także dywersyfikuje źródła przychodów. Dzięki temu, portal społecznościowy każdego dnia zdobywa tysiące nowych użytkowników – jest już obecny w ponad 140 krajach. A to nie koniec odważnych i ambitnych planów. Partnerów FutureNetw sezonie 2017/18 roku czeka wiele innowacji oraz udogodnień.

Internet rozwija się w zawrotnym tempie. Jak wynika z najnowszego raportu serwisu We AreSocial, w 1995 roku dostęp do niego miał mniej niż jeden procent światowej populacji. Z kolei w 2016 roku z sieci korzystało 3,42 mld użytkowników, czyli 46 proc. mieszkańców globu. Równie dynamicznie rozwijają się media społecznościowe – w tym roku za pomocą komputera korzystało z nich 2,31 mld osób, a z urządzeń mobilnych kolejne 1,97 mld. Ten trend w odpowiednim momencie dostrzegli Roman Ziemian i Stephan Morgenstern.

Portal FutureNet działa w oparciu o model revenueshare (tzw. revshare). Oznacza to, że dzieli się ze swoimi użytkownikami przychodami z reklam oraz innych źródeł. Fenomen sukcesu tej strategii wytłumaczył Hugh Paul z Irlandii Północnej, doświadczony przedsiębiorca i jeden z prelegentów konferencji FutureNetSummit 2016, która 29 października odbyła się w Hali Stulecia we Wrocławiu.

– Dzięki dynamicznemu rozwojowi internetu pojawiły się nowe możliwości zarabiania pieniędzy. Potwierdza to przykład Facebooka. Gdy Mark Zuckerberg wpadł na pomysł założenia swojego portalu, na pierwsze spotkanie zaprosił pięć osób, a przyszły tylko dwie. Dziś pewnie żałują, bo to Zuckerberg został miliarderem, a one nie. Jego serwis na samej emisji reklam zarobił ponad 17 mld dolarów. Chociaż Facebook zawdzięcza swój finansowy sukces milionom odwiedzających go użytkowników, do ich kieszeni nie trafił ani jeden cent – mówił Paul.

Użytkownik zarabia dzięki aktywności w social media

W związku z tym irlandzki ekspert zachęca do korzystania z portalu społecznościowego FutureNet, który od pierwszego dnia istnienia dzieli się zyskiem z użytkownikami.  Za pomocą serwisu można nie tylko zarabiać na oglądaniu reklam, lecz także promować swoją firmę, dzięki szeregowi funkcji.

Pierwszą z nich jest „Social Media Bonus”, który aktywność każdego użytkownika przelicza za pośrednictwem unikalnego algorytmu. Oznacza to, że internauta jest wynagradzany za dodanie komentarza, udostępnienie treści czy za rozmowę ze znajomymi na wewnętrznym czacie.

Osoba korzystająca z portalu może na bieżąco sprawdzić informacje o stanie swojego konta w panelu administracyjnym. Co ciekawe, FutureNet jako pierwsza platforma społecznościowa na świecie wprowadziła możliwość szyfrowania czatu pomiędzy użytkownikami.

Platforma posiada także przyjazny dla użytkownika interfejs. Rejestracja w FutureNet jest bezpłatna, intuicyjna i prosta. Żeby zarabiać za pośrednictwem portalu wystarczy po wypełnieniu kwestionariusza osobowego wybrać jeden z sześciu pakietów.

Porównywarka cenowa z 300 mln produktów i luksusowe perfumy

Jednak założycieli FutureNet to nie zadowala. Dlatego postanowili pomóc użytkownikom nie tylko zarabiać pieniądze, lecz także je oszczędzać. W efekcie powstał FutureNet Shopping, którego istotę wyjaśnia Roman Ziemian:

Uruchomiliśmy porównywarkę cenową FutureNet Shopping z ponad 300 mln produktów. W jednym miejscu można porównać i zakupić produkty z każdej dziedziny  – od codziennych zakupów przez nowinki techniczne kończąc na noclegach w hotelach czy biletach lotniczych. Nasza baza zawiera ogromną liczbę sprzedawców z całego świata.

Ale to nie koniecinnowacji od Romana Ziemiana i Stephana Morgensterna, którzy uruchomili też wewnętrzny sklep dla użytkowników platformy. Można w nim kupić luksusowe perfumy oraz wiele innych, interesujących gadżetów z logiem FutureNet.

Promuj własną firmę i zarabiaj

Platforma FutureNet pozwala także na promocję własnego biznesu lub dowolnego przedsięwzięcia za pomocą platformy FutureAdPro. Narzędzie umożliwia zarówno prowadzenie nowoczesnych działań marketingowych, jak i udział w zyskach ze sprzedaży reklam. Wystarczy zarejestrować się i wykupić odpowiednią ilość pakietów reklamowych. Każdy z nich zapewnia 800 wyświetleń naszej strony.

Należy pamiętać, że FutureAdPro w pierwszej kolejności oferuje innowacyjne usługi reklamowe, a możliwość osiągania udziału w dochodach całego projektu stanowi dodatkową opcję. Aby ułatwić użytkownikom prowadzenie własnego biznesu za pośrednictwem FutureNet, firma stworzyła specjalnie skonstruowany program Success System. Jak wyjaśnia Stephan Morgenstern:

– Narzędzie ma pomóc użytkownikom w wykorzystaniu w 100 proc. możliwości, jakie oferuje FutureNet.Success System umożliwia zapoznanie się ze wszystkimi najważniejszymi informacjami dotyczącymi prowadzenia firmy. To kurs dla osób, które naprawdę chcą prowadzić poważny biznes– dodaje.

Mnogość opcji, jakie daje FutureNet, może na początku przytłoczyć użytkownika.Dlatego założyciele co dwa tygodnie organizująwebinary, podczas których przekazywane są najświeższe informacje dotyczące rozwoju platformy. Stworzyli również „Magazyn FutureNet”, dostępny w wersji online już w trzech językach. Wkrótce powstanie także papierowe wydanie.

Ekspansja zagraniczna i otwarcie sieci kawiarni

Plany założycieli FutereNet nie ograniczają się jedynie do dalszej rozbudowy portalu społecznościowego dzielącego się zyskiem z użytkownikami. Bardzo ważna dla nich jest również dywersyfikacja źródeł przychodów firmy, aby biznes był bardziej stabilny.

– Nie jesteśmy firmą stricte online. Wchodzimy również na tradycyjny rynek, zdobywając tym samym kolejne źródła dochodów. FutureNet kontynuuje zagraniczną ekspansję. Spółka otwiera nowy oddział operacyjny na Ukrainie, gdzie zatrudnia sztab programistów i grafików odpowiedzialnych za dalszy rozwój platformy. Do funkcjonujących biur w Brazylii oraz Indiach, dołączą również placówki w Indonezji, Austrii, Malezji, Wielkiej Brytanii czy na Filipinach. W tym roku planujemy też pod własną marką otworzyć we Wrocławiu… kawiarnię.Lokale będą powstawać na całym świecie, na zasadach franczyzy – sumuje Roman Ziemian.

Oprac. Aleksander Kluba