Ślůnsko godka w reklamie

W dobie wszechobecnego marketingu,  wszyscy szukają metod jak się wyróżnić. Co raz więcej marek decyduje się na wykorzystanie gwary śląskiej w swoich spotach.

Wśród marek korzystających w swoich reklamach ze śląskiej gwary znajdują się: Coca-Cola, Warka, Żywiec, Telewizja „n”, Hochland, Ibuprom, Volkswagen czy Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu. Pamiyntocie sam ta maszyna? Gryfno była choćby szmaterlok, tak rozpoczynała się reklama volkswagena golfa z 2015 roku.

Ciekawym pomysłem wykazął się także Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu. Yno gryfne frelki i szwarne karlusy sztudiyrujom na UPWr – tak rekrutrzy Uniwersytetu zapraszają ślązaczki i ślązaków do studiowania na ich uczelni.

Krystian Dudek, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations tak komentuje dla Dziennika Zachodniego:

„Pierwszym celem reklamy jest to, żeby marka się wyróżniła. Każda marka opowiada o sobie, że jest najlepsza, ale tu chodzi o to, by pokazać, że jest się innym niż reszta. Drugim celem jest natomiast trafienie do grupy docelowej. Jeżeli ktoś zakłada, że reklama ma dotrzeć do Ślązaków, to wykorzystanie gwary jest dobrym pomysłem”.

Paulina Jaworska

O Paulina Jaworska

Redaktor Forum Przedsiębiorczości w Dzienniku Gazecie Prawnej