Sztuczna inteligencja może być zagrożeniem

Rozwiązania jakie daje nam sztuczna inteligencja dają szansę na rozwój w wielu dziedzinach życia. Z drugiej jednak strony, niosą za sobą zagrożenia.

Obraz sztucznej inteligencji jest dziś słodko-gorzki. Z jednej strony rozwija wiele dziedzin życia, z drugiej wyobrażenia o jej ciągle rosnącej sile wywołuje strach. Imaginarium o sztucznej inteligencji wywodzi się z popkultury. Hollywood produkuje wizje współpracy człowieka z technologią.

Niektóre projekty są jednak zbyt szybko wdrażane, na przykład autonomiczny samochód Ubera, który śmiertelnie potrącił kobietę. Odbiór społeczeństwa nie był sprzyjający w momencie rozgłosu medialnego. Dlatego ważne jest, by zadbać o etyczny wydźwięk, a także wiedzieć wedle jakich wartości modelować sztuczną inteligencję.

Z perspektywy marketingowo-biznesowej sztuczna inteligencja wpływa na poszerzenie świadomości oraz lepszym zrozumieniu konsumenta. Każdy, kto chce osiągnąć cele biznesowe w digitalu, dzięki AI może to zrobić dużo lepiej – przekonywał dr Dominik Batorski, reprezentujący firmę Sotrender oraz Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszwskiego.